Photobucket

````````````````````

Wednesday, August 20, 2008

Aktiviti masa cuti sekolah

Lamanya ummi tak update blog ni.. manakan tidak.. sibuk menguruskan hal adik yang ketika itu belum sihat sepenuhnya. Walaupun cuti sekolah bakal berakhir pada hujung minggu ni, ummi sempat bawa anak-anak pulang ke kampung di Melaka. Kebetulan ayah mereka tidak bekerja minggu ni, dan pulak "Uda perempuan" (panggilan manja kepada ibu saudara mereka) baru melahirkan puteri sulung pada hari Khamis lepas, jadi kami pun terus ambil kesempatan untuk melawat kedatangan ahli baru dalam keluarga Hajjah Maimon. Tahniah Uda Yasmin!


Tak sempat pula ummi nak ambil gambarnya, takut pulak sebab baru 3 hari lahir ke dunia. Kalau tak silap namanya Nuha Nashwa.. comel sangat.. Nanti ya Nuha, dah besar sikit, ummi nak ambil gambar nak tempek kat sini.. buat tatapan kawan-kawan ummi... itupun kalau ibunya izinkan...
Apapun, sempat jugak si ayah mengajak abang dan adik mengambil buah rambutan yang masih ada saki baki di pokok. Alhamdulillah, setakat ini adik sudah pulih sepenuhnya. Berat badan dia pun dah mula naik balik. Insya-Allah, sekiranya tiada aral melintang, adik dan abang akan ke taska semula mulai minggu depan. Kakak pun turut ke taska macam biasa. Lepas ni dia letih sikit lah sebab segalanya dia kena buat sendiri di taska. Kalau hari tu ummi & ayah bergilir-gilir cuti, dia agak gembira sedikit kerana urusan persekolahannya kami aturkan. Lagipun ummi memang harapkan kakak dapat tengok-tengokkan adik dan abang sebelum ke sekolah. Kakak memang sayangkan abang dan adik !

No comments: